Odchudzanie Warszawa ♡ Jak zacząć zdrowe odchudzanie po 40

Odchudzanie dobre dla zdrowia

Zdrowe odchudzanieZdrowie zawdzięczamy wielu elementom. Odżywianiu, aktywności, odpoczynkowi i naszym reakcjom na stres. Nie są to czynniki działające w oderwaniu od siebie - przeciwnie, dopiero ich powiązanie i wzajemny wpływ przyczyniają się do tego w jakiej kondycji funkcjonujemy na co dzień. Gdy zaczynamy to dostrzegać, zastanawiamy się też jak jeść zdrowo, bo zwykle od tego elementu chcemy zacząć odchudzanie.

Próbujemy różnych sposobów - całkowitego albo stopniowego odstawiania produktów przetworzonych, cukru czy białej mąki. Szukamy także aktywności dla siebie i zauważamy, że przy marszach nordic walking odchudzanie staje się łatwiejsze i przynosi nam ogromną satysfakcję. To dobry znak, bo odczuwając radość ze zmiany stylu życia będziemy w stanie wytrwać na tej drodze i świadomie wybierać to co dobre dla naszego zdrowia.

Często proces dbania o zdrowie zaczyna się wraz z odchudzaniem, albo jako naturalna konsekwencja tego czasu. Jeśli zaczynamy odchudzanie po 40, wydaje się że jeszcze wyraźniej widzimy bezpośredni wpływ naszego stylu życia na samopoczucie i zadowolenie z siebie. Uczymy się też słuchania samych siebie, wprowadzania równowagi między pracą a odpoczynkiem, aktywnością i snem czy też wybieraniem konkretnych produktów, które będą nam pomagały w uzyskaniu i utrzymaniu wagi dobrej dla naszego zdrowia.

Odchudzanie po 40? Działaj i nie porównuj się!

Tylko powody zmiany, które uznamy za własne, okażą się trwałe w zderzeniu z codziennością. Możemy całymi latami słuchać cudzych argumentów, dotyczących naszych działań w konkretnej dziedzinie - niech to będzie motywacja do diety - i równocześnie pozostawać na nie doskonale obojętni. Dlaczego? Z dwóch powodów: po pierwsze lubimy być niezależni, po drugie... lubimy być niezależni... od cudzych wyobrażeń. W każdym obszarze oczekiwanej zmiany.

Odchudzanie po 40

Chcemy mieć wpływ i zależy nam na tym, by tego poczucia sprawczości nie ograniczały żadne porównania. Efekty zmiany w różnych dziedzinach życia są mniej lub bardziej widoczne, trzeba jednak przyznać, że tam, gdzie mowa o zrzucaniu kilogramów, oczekiwania szybują w górę w zastraszającym tempie. Dlatego właśnie tak ważne jest, by motywacja do odchudzania wypływała z naszych własnych, najbardziej osobistych powodów. Nawet jeśli nie pozna ich nikt inny. W tej dziedzinie życia najmniejsze, a jednocześnie najważniejsze decyzje będziemy przecież podejmować we własnym towarzystwie.

Odchudzanie zdrowo czyli jak?

Według powszechnie panującego przekonania (które niestety ma się całkiem dobrze) aby schudnąć trzeba jeść mało. Albo przynajmniej mniej. Dużo mniej. A osoby z nadwagą jako jedną z pierwszych słyszą poradę, żeby... "przestały tyle jeść". Tymczasem aby schudnąć, nie wystarczy jeść mniej, a dokładnie - chodzi nie tyle o ilość jedzenia, ale o jego jakość. Oczywiście nie w tym rzecz, żeby zamiast mącznych, smażonych czy słodkich potraw bez opamiętania jeść warzywa czy owoce. Najważniejsze jest to, żeby nasz organizm otrzymywał to, czego potrzebuje i w ilościach, jakich potrzebuje.

Dlatego jedną z pierwszych kwestii jest przestawienie się ze sposobu myślenia: "jak powstrzymać się od jedzenia" czy też "jak zjeść najwięcej" na: "jak jeść zdrowo", bo wtedy świadomie będziemy dostarczali naszemu organizmowi składników których potrzebuje żeby utrzymywać prawidłową wagę. Zdrowe odżywianie możemy rozpocząć od małych kroków - ograniczenia albo rezygnacji ze słodyczy, zwiększenia ilości wypijanej wody czy codziennej porcji warzyw. Każdy taki krok w zgodzie ze sobą i własnym zdrowiem będzie nas prowadził w kierunku trwałej zmiany nawyków żywieniowych i po prostu zdrowszego życia.

Motywacja do odchudzania i samodyscyplina w odchudzaniu

Samodyscyplina w odchudzaniuJak długo nasza waga (i wygląd) nam nie przeszkadzają, nikt nie jest w stanie przekonać nas, że powinniśmy je zmienić. Dopóki nam samym jest z tym dobrze, żadne zewnętrzne powody nie są w stanie skłonić nas do wysiłku. Z tym bowiem najczęściej kojarzy się odchudzanie - z ograniczeniami, rezygnacją z ulubionych produktów i zmęczeniem, na które ciągle nie czujemy się gotowi.

Przychodzi jednak taki czas, że powody zmniejszenia wagi i poprawienia swojego wyglądu odnajdujemy w sobie. Wtedy pojawia się zachęta najlepsza ze wszystkich - wewnętrzna motywacja do odchudzania, dzięki której jesteśmy w stanie podjąć wysiłek, o którym jeszcze niedawno nie chcieliśmy nawet słyszeć.

Zaczynamy zauważać, że ruchu w naszym życiu jak na lekarstwo, posiłki - obfite, spożywane zbyt rzadko i najczęściej w pośpiechu, a o regularnym przyjmowaniu płynów przypomina nam już tylko pragnienie pojawiające się pod koniec dnia albo rano.

Widząc, jak zaniedbaliśmy swój organizm, zaczynamy zastanawiać się jak zacząć odchudzanie i wprowadzamy zmiany, dzięki którym także lepiej się czujemy. To jeszcze bardziej napędza naszą motywację oraz samodyscyplinę do odchudzania - widzimy bezpośrednią zależność między rodzajem i częstotliwością naszych posiłków a samopoczuciem. Dodając do tego regularny ruch dziwimy się, dlaczego tak późno wpadliśmy na ten doskonały pomysł zmiany trybu życia. Odtąd już nic nie będzie takie samo, a my zaczniemy drogę do szczupłej sylwetki i zdrowego ciała.

Pomoc i porady w zdrowym odchudzaniu

Rozpoczynając wędrówkę w kierunku szczupłej sylwetki potrzebujemy systematycznej motywacji. To długotrwały proces, dlatego szybko dostrzeżemy, jak bardzo przyda nam się nie tylko rozpisana dieta ale i pomoc w odchudzaniu. Pierwszy zapał i pierwsze efekty z pewnością nas uskrzydlą, ale gdy przyjdzie trudniejszy czas, niezbędna będzie pomocna dłoń.

W internecie jest wiele miejsc, gdzie znajdziemy porady jak zdrowo schudnąć, dlatego warto wybrać te, które kładą nacisk na skuteczność - nie na tempo chudnięcia. Naszym celem jest nie tylko szczupła, ale i zdrowa sylwetka, a nasz organizm, dzięki dobrym nawykom będzie systematycznie i trwale przestawiał się na inny tryb.

Odchudzanie pomoc

Kiedy najlepiej się odchudzać?

Chyba każdy, kto szuka porady jak schudnąć zastanawia się, jaka pora roku byłaby najlepsza. Każda wydaje się pełna zalet... tylko nie ta trwająca właśnie. Dostrzegamy dobre strony ciepłych dni (wiosną i latem) albo bogactwo lokalnych warzyw i owoców (jesienią).

Natomiast odchudzanie zimą wydaje się takie trudne i mało atrakcyjne... Krótkie dni, długie wieczory, niska temperatura. Czy może być mniej sprzyjający czas? W rzeczywistości decyzja o zrzucaniu wagi będzie owocowała o każdej porze roku. To od nas samych, nie od warunków zewnętrznych będą zależały efekty, bo jak wiadomo - parafrazując - chcący szuka sposobów, leniwy - wymówek.

To prawda, że zimą szczególnie "przemawiają do nas" kaloryczne, ciepłe potrawy. Ale czy ten czas nie jest idealny na znalezienie zorganizowanych zajęć, które w okresie jesienno-zimowym ruszają w wielu placówkach? Na zwrócenie uwagi choćby na odpowiednie nawodnienie organizmu, które być może przestaje być dla nas ważne gdy lato mija?

I nie chodzi bynajmniej o wszechobecne herbatki odchudzające, pozbawiające nas wody, ale o rzeczywiste nawodnienie organizmu, po częste w takich sytuacjach pytanie: co pić na odchudzanie powinno uwzględniać przede wszystkim nasze zdrowie i pomagać w pozbywaniu się toksyn przez organizm i prawidłowym metabolizmie.

Odchudzanie Warszawa ↦ Zdrowe odchudzanie po 40